Is er over een maand een belangrijk moment zoals een debat, een rapport of een brief van een gemeente, waterschap, provincie of kabinet? Dan kun je je achterban/leden/stakeholders via digitale communicatie nu alvast jouw verhaal laten zien. Stap voor stap, zodat er steun is voor jouw inzet, vooral op het moment dat het echt nodig is.
Hoe zet je social media in om de agrarische sector nóg beter op de kaart te krijgen richting politiek en maatschappij? Of om je eigen kenniskring/leden te informeren over wat je als agrarisch ondernemer of bestuur doet?
Aan de hand van een case werken we middels de inzet van sociale media aan een ‘digitale lobby’.
Precies de juiste mensen bereiken
We vinden de belangrijkste doelgroepen en maken een planning met de belangrijkste contactmomenten
Zelf draagvlak creëren
We onderzoeken hoe we de doelgroep kunnen overtuigen van jouw standpunten/onderwerpen
Coalities vormen
We vinden online de mensen die het met je eens zijn
Gedoe voor zijn
We maken proactief materiaal om argumenten van tegenstanders op jouw standpunt/onderwerp te weerleggen
Aan het einde van de training:
Om deel te kunnen nemen aan deze training ben je in bezit van een eigen Twitter en LinkedIn account en ben je bekend met het gebruik ervan. Je zet social media in maar je wilt leren hoe je het nu écht effectief inzet voor je lobby.
De training ‘Hoe zet je social media effectief in?’ is een van de trainingen die je als ondernemer, lid of geen lid, kunt volgen.
LTO-leden betalen voor deze training € 150,- excl. BTW
Niet leden betalen voor deze training € 250,- excl. BTW
Ondernemers in de agrarische sector kunnen deelnemen aan bepaalde trainingen. Voor LTO-leden is er een speciale ledenprijs. Deze vaardigheidstraining wordt mede mogelijk gemaakt door LTO Academy.